18 Kasım 2008 Salı

Bağlamsal Öğrenme ve Öğretmeye Uygun Bir Ders Sürecinden Yansımalar-8.UFBMEK-2008

Bu sözlü bildiri 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi adlı konferansta sunulmuştur.

BAĞLAMSAL ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMINA UYGUN HAZIRLANAN BİR DERS SÜRECİ ÜZERİNE YANSIMALAR: ORAN-ORANTI ÖRNEĞİ
Serkan Coştu Selahattin Arslan Mehmet Filiz
ÖZET
Bireyi yaşama hazırlayarak, öğretilen bilgiler ile günlük yaşam arasında yeterli düzeyde ilişki kurulması etkili bir eğitim sisteminin hedeflerindendir. Değişen teknolojik gelişmeler bilgiye ulaşılmasını kolaylaştırmıştır. Bu yüzden iş dünyası, eğitim dünyası ve sosyal çevre insanlardan üst düzey düşünme becerilerine sahip olmalarını beklemektedir. Araştırmalar öğrenme ortamlarının bağlamdan kopuk olduğunu, vurgulamaktadırlar. Bu bağlamda çalışma kapsamında yapılandırıcı kuramı esas alan Bağlamsal Öğrenme ve Öğretme yaklaşımının bir modeli niteliğindeki ilişkilendirme, tecrübe etme, uygulama, işbirliği ve transfer aşamalarından oluşan REACT stratejisine yönelik bir ders işlenecektir. Çalışmamızda bu amaçla belirlenen bir konuda sınıf ortamında uygulanabilir çalışma yaprakları geliştirilmiş ve bir ilköğretim okulunda 17 öğrenciye grup çalışması olarak düzenlenmiş bir ortamda uygulanmıştır. Öğrencilerin bu ders ile ilgili düşünceleri alınmış ve sınıf içi gözlemler yardımıyla bağlamsal bir öğrenme ortamı hakkında tasvirler yapılmıştır. Bu araştırma nitel yaklaşımla tasarlanmış bir özel durum çalışması olarak nitelendirilebilir. Bu çalışmadan toplanan veriler ışığında öğrencilerin sorulara çoğunlukla doğru cevap verdikleri ve çalışma sonrası istenen görüşlerden öğrencilerin çoğunluğunun grup çalışmasından zevk aldıkları gözlenmiştir. Sonuç olarak hazırlanan çalışma yapraklarının günlük hayatla ilişkili uygulamalı bir aktivite şeklinde olması öğrenci için öğrenme ortamını zevkli bir hale dönüştürmüştür. Bu tür ortamlar öğrencinin bilgiyi transfer edebileceği günlük hayattan koparılmamış bağlama dayalı bir öğrenme gerçekleştirmesine olanak sağlayabilir.
Anahtar Kelimeler: Matematik Öğretimi, Yapılandırmacılık, Bağlamsal Öğrenme ve Öğretme

Hiç yorum yok: