12 Kasım 2008 Çarşamba

Öğretmenlerin Pratik Kuramları - IETC-2008

Bu sözlü bildiri 8th International Educational Technology Conference (IETC-2008) adlı konferansta sunulmuştur.
KURAM VE UYGULAMA ARASINDA BİR KÖPRÜ:
ÖĞRETMENLERİN PRATİK KURAMLARI
Arş.Gör.Serkan Coştu, Yrd.Doç.Dr.Selahattin Arslan, Arş.Gör.Miraç Aydın
ÖZET

Öğretim programı öğretmenlerin ilgili alandaki öğretimleri ile ilgili düzenlemeleri içerir, fakat uygulanma şekli ile yeterince ilgilenmez. Bu yüzden öğretmenlerin uygulamaları ve deneyimiyle oluşturduğu pratik kuramları hakkında yapılan araştırmalar önem arz etmektedir. Bu araştırmada öğretmenlerin planladıkları öğrenme ortamları ile sınıf içi uygulamaları dikkate alınılarak pratik kuramları ve oluşumu hakkında bilgi edinmek amaçlanmıştır.
Bu amaçla yeni öğretim programının ilk olarak uygulandığı 2006-2007 öğretim yılında ilköğretim okulunda çalışan bir Matematik öğretmeni ile 6 hafta boyunca ders öncesi ve sonrası yapılandırılmamış mülakatlar ve ders içi ve dışı gözlemler yardımıyla veriler toplanmıştır. Araştırma nitel yaklaşımla tasarlanmış bir örnek olay araştırması olup elde edilen nitel veriler Nvivo 7.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Öğretmenin sahip olduğu teorik bilgi, öğretim programı ve inançları çerçevesinde dersini planladığı fakat karşısına çıkan bazı engellerden dolayı dersini planladığı şekilde uygulayamadığı ortaya çıkmıştır. Buradan yola çıkılarak öğretmenin deneyim ve tecrübeye dayalı pratik kuramlarının oluşumu açıklanmaya çalışılmıştır.

Anahtar Kelimeler: Öğretim Programı, Öğretmen Eğitimi, Öğretmenin Pratik Kuramları

Hiç yorum yok: