12 Kasım 2008 Çarşamba

Matematik Eğitimi İçerikli Web Sitesi Tasarımı - IETC-2008

Bu sözlü bildiri 8th International Educational Technology Conference (IETC-2008) adlı konferansta sunulmuştur.
MATEMATİK EĞİTİMİ İÇERİKLİ WEB SİTESİ TASARIMINA AİT AKADEMİSYEN, ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Mehmet Filiz, Yrd.Doç.Dr.Selahattin Arslan, Arş.Gör.Serkan Coştu
ÖZET

Son yıllarda web tabanlı öğrenme oldukça önem kazanmıştır. Bu yüzden eğitim içerikli web siteleri akademisyen, öğretmen ve öğrencilerin beklentilerini karşılayabilecek şekilde tasarlanmalıdır. Bu yolla eğitim içerikli bir web sitesinin akademisyen, öğretmen ve öğrencilerin görüş ve düşünceleri doğrultusunda geliştirilip daha çok kişiye hitap etmesi sağlanabilir. Bu çalışmanın hedefi bilgisayar ve matematik branşından akademisyen, öğretmen ve öğrencilerin görüşleri alınarak matematik eğitimi içerikli bir web sitesinde bulunması gereken özellikleri ortaya çıkarmaktır.
Bu çalışma nitel yaklaşımla tasarlanmış bir örnek olay araştırmasıdır. Bu amaçla matematik ve bilgisayar branşından 3’er akademisyen, öğrenci ve öğretmen olmak üzere toplam 18 kişi ile örnek matematik içerikli web siteleri gösterilerek yarı yapılandırılmış mülakatlar yürütülmüş ve elde edilen nitel veriler Nvivo 7.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Matematik eğitimi içerikli web sitesi tasarımında matematik ve bilgisayar branşındaki kişilerin bazı ortak görüşlere sahip iken öğretim ile ilgili durumlara matematik branşındaki kişilerin daha çok önem verdikleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca matematik branşındaki öğretmen, öğrenci ve akademisyenler web sitesinde eğitsel oyunlara yer verilmesi gerekliliğini ifade etmişlerdir.

Anahtar Kelimeler: Web tabanlı öğrenme, Akademisyen, Öğretmen ve öğrenci görüşleri

Hiç yorum yok: