18 Kasım 2008 Salı

Matematik Derslerinde İlişkilendirmenin Kullanılması-8.UFBMEK-2008

Bu poster bildiri 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi adlı konferansta sunulmuştur.
İLKÖĞRETİM 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSLERİNDE İLİŞKİLENDİRMENİN KULLANILMASI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
Serkan COŞTU Selahattin Arslan Hakan Çatlıoğlu
ÖZET
Günümüzde sürekli bir değişim içinde olan bilimsel bilgilerin uygulamaya aktarılmasının ülkelerin gelişmelerine sağladığı katkılar bilinen bir gerçektir. Bu yüzden öğrencilere günlük hayatta karşılaşabilecekleri problemlerin çözümüne yönelik beceriler kazandırılmaya çalışılmalıdır. Yapılan araştırmalarda matematikte başarılı öğrencilerin gerçek bir problem durumu karşısında, başarılı olamadıkları ortaya çıkmıştır (Umay A., Kaf Yıldız.; 2005). Bunun nedeni matematik ile günlük yaşam arasında yeterince ilişki kurulamamasıdır. Yeni öğretim programının yaklaşımı öğrenme alanlarının kendi içinde ve diğerleriyle ilişkilendirilmesi yönündedir. Aynı şekilde matematikle diğer disiplinler ve günlük yaşam arasında da bazı ilişkiler kurulmaktadır. Bu bağlamda, öğrencilerin matematik derslerinde ilişkilendirmenin kullanılması hakkındaki düşünceleri alınarak, faydaları ve yapılması gerekenler hakkındaki görüşleri belirlenmiştir. Bu çalışmada, nitel bir yaklaşım içerisinde yer alan örnek olay metodolojisi kullanılmıştır. 2006–2007 öğretim yılında Trabzon’da bulunan iki ilköğretim okulundaki 6.sınıf öğrencilerinden iyi ve orta seviyede 6 öğrenci ile yarı yapılandırılmış mülakat yürütülmüştür. Öğrencilerin ilişkilendirme ve bağlam oluşturma hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları ve bunu da ifade edemedikleri ortaya çıkmıştır. Öğrenciler tarafından matematiğin ne işe yaradığı, nerelerde kullanıldığı ve neden öğrenildiğinin derslerde işlenmesinin yararlı olacağı belirtilmesine rağmen bunun yeterince sorgulanmadığı anlaşılmaktadır. Öğrencilerin örneklerinin yetersizliği ilişkilendirme becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışılmasının gerekli olduğu düşünülmektedir.

Anahtar Kelimeler: Matematik Öğretimi, Öğretim Programı, İlişkilendirme

Hiç yorum yok: